سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوربین مداربسته / اخبار / نصب دوربین مداربسته / هایک ویژن

افزایش اثربخشی دوربین های حرارتی هایک ویژن

    نظر

 

از دوربین های حرارتی می توان برای غربالگری سریع و ایمن درجه حرارت اولیه کارکنان ، بازدیدکنندگان و مشتریان استفاده کرد. با استفاده از روش صحیح ، دوربین ها می توانند از شیوع ویروس های خطرناک مانند ویروس کرونا جلوگیری کنند. همه ما می دانیم که در طول همه گیری جهانی بیماری کرونا، استفاده از دوربین های حرارتی افزایش یافته است، اما همیشه از آنها به درستی استفاده نشده است، بنابراین تاثیر گذاری این ابزار نیز تا حدودی زیر سوال رفته است.

محصولات حرارتی غربالگری دمای Hikvision در حال حاضر به کاربران در غربالگری درجه حرارت اولیه کمک می کند. در طی سال 2020 ، تقاضا در بیشتر بازارها افزایش یافته است و این شرکت نیز به شدت توصیه می کند که از دوربین های ترموگرافی Hikvision مطابق با قوانین و مقررات محلی استفاده شود. محدودیت های این فناوری شامل توان عملیاتی و تأثیر شرایط محیط است.

استفان لی ، مدیر محصولات حرارتی در هایک ویژن می گوید، دوربین های حرارتی نمی توانند ویروس و تب را تشخیص دهند و فقط قبل از استفاده از اقدامات ثانویه باید به عنوان اولین خط غربالگری استفاده شوند. ما همچنین معتقدیم که برای مشاغل و مقامات مهم است که از [دوربین های حرارتی] در کنار برنامه کامل اقدامات بهداشتی و ایمنی اضافی استفاده شود که این اقدامات شامل شستن دست، ضد عفونی منظم سطوح، پوشیدن لباس محافظ مانند ماسک و فاصله اجتماعی است.

در این مقاله توضحیاتی در جهت افزایش اثربخشی دوربین های حرارتی هایک ویژن برای شما بیان می کنیم.

 

امکانات غربالگری دما

برخی ادعاها وجود دارد که اندازه گیری درجه حرارت پیشانی به اندازه اندازه گیری قسمت داخلی کانال چشم نیست. ما معتقدیم که دقت اندازه گیری پیشانی در اندازه ای هست که بتوان به نتایج آن اعتماد کرد. همچنین شرکت هایک ویژن با سلسله آزمایش هایی نشان می دهد که چگونه درجه حرارت پوست روند بهبودی (گرم شدن) را تجربه می کند، مهم نیست که توسط دوربین حرارتی یا دماسنج اندازه گیری می شود.

قبل از شروع اندازه گیری دما ، مردم باید در چنین شرایطی پنج دقیقه صبر کنند. ما امیدواریم که ذینفعانی که در طراحی امکانات غربالگری دما و اقدامات ایمنی و بهداشتی مرتبط هستند، تشخیص دهند که اهمیت در نظر گرفتن زمان بازیابی درجه حرارت پوست بسیار مهم است و اندازه گیری پیشانی می تواند نتایج دقیق آزمایش را ارائه دهد.

تولید کنندگان تصویربرداری حرارتی

این الگوریتم بر اساس تعداد زیادی از نتایج آزمون برای دستیابی به مقادیر تعدیل شده عمل می کند. اصل اندازه گیری دما در تصویربرداری حرارتی، تشخیص تابش گرمای ساطع شده از بدن انسان است. مقدار گرمای شناسایی شده اغلب دمای داخلی بدن واقعی فرد را منعکس نمی کند. بعلاوه، دما در قسمتهای مختلف انسان از قبیل پیشانی، گوش ، زیر بغل و … متفاوت است. به همین دلیل برای حل مشکل خطای محاسباتی می توان از الگوریتم جبران درجه حرارت برای تنظیم دمای پوست اندازه گیری شده برای همسویی با دمای داخلی بدن استفاده کرد.

این الگوریتم بر اساس تعداد زیادی از نتایج آزمون برای دستیابی به مقداری است که به حد متعادل نزدیک است. در حال حاضر، تولیدکنندگان تصویربرداری حرارتی در بازار و حتی تولید کنندگان دماسنج پیشانی، الگوریتم های خاص خود را برای نقشه برداری از دمای پوست اندازه گیری شده توسط دوربین به دمای داخلی بدن ایجاد کرده اند، به طوری که دمای پوست را به دمای داخلی بدن جبران می کنند.

دوربین های حرارتی

به همین دلیل است که هایک ویژن توصیه می کند “درجه حرارت واقعی بدن” برای تأیید با دستگاه ثانویه بررسی شود. کار کالیبراسیون برای یک دوربین حرارتی در فرآیند تولید در کارخانه انجام می شود، از جمله کالیبراسیون مقادیر مرجع و نقطه تشخیص و غیره. در همان زمان، پارامترهای تجهیزات باید قبل از استفاده در محل تنظیم شوند تا اطمینان حاصل شود که دمای دقیق قرائت می شود.

هایک ویژن دقت اندازه گیری دما در ناحیه داخلی را انکار نمی کند اما اندازه گیری درجه حرارت پیشانی و الگوریتم های مبتنی بر سناریوهای استفاده واقعی را ترجیح می دهد، به گفته این شرکت، مقدار زیادی از داده های آزمایش و نتایج عملی نشان می دهد که پیشانی یک منطقه اندازه گیری دما و استفاده صحیح و آسان است. البته نا گفته نماند که به هر حال انتخاب مناطق مختلف صورت برای اندازه گیری دما مزایا و معایبی دارد.

اثربخشی دوربین های حرارتی هایک ویژنبیشتر بخوانید:  تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

دمای جبران پیش فرض

دو روش اصلی منطقه اندازه گیری و نحوه استفاده از الگوریتم های جبران را هدایت می کنند:

ناحیه پیشانی + مقدار الگوریتم جبران پیش فرض

نیمه بالایی صورت (پیشانی + کانتوس) + مقدار پیش فرض داخلی الگوریتم جبران کانتوس.

هر دو روش الگوریتم های جبران را به کار می گیرند، اما به طور کلی دمای جبران پیش فرض کانتوس داخلی کمتر از دمای جبران پیش فرض پیشانی خواهد بود. دلیل این امر این است که درجه حرارت کانال داخلی اکثر افراد از پیشانی آنها بالاتر است، بنابراین جبران دما نسبتاً کم است (یعنی این دما به حد قابل قبولی نزدیک به دمای واقعی داخل بدن است).

ناحیه صورت فوقانی

هایک ویژن دریافت که انتخاب ناحیه بالایی صورت بعلاوه مقدار جبران پیش فرض برای کانال داخلی منجر به ایجاد شرایطی می شود که دمای محاسبه شده کمتر از دمای واقعی باشد. از نظر شرکت هایک ویژن، پیشانی یک ناحیه نسبتاً واضح و قابل برداشت در کل صورت است.

دلیل این امر این است که وقتی دوربین نمی تواند موقعیت کانال داخلی را ثبت کند (به عنوان مثال، هنگامی که شخصی در حال راه رفتن است، یا صورت افرادی رو به دوربین نیست) ، دوربین به طور خودکار دمای  پیشانی را محاسبه می کند سپس نتیجه ای که ظاهر می شود را به علاوه دمای جبران پیش فرض کانال داخلی گوشه چشم محاسبه می کند. همانطور که توضیح دادیم  این عدد کمتر از دمای واقعی فرد اندازه گیری شده است و در نتیجه در این شرایط خطاها ممکن است افزایش یابد.

پس از مقایسه بسیاری از آزمایشات ، با توجه به اینکه نتایج اندازه گیری درجه حرارت پیشانی نسبتاً پایدارتر هستند و برای جلوگیری از نتایج نادرست اندازه گیری درجه حرارت داخلی، هایک ویژن روش اندازه گیری درجه حرارت پیشانی را انتخاب کرد.

شرایط محیطی ناپایدار

یک شرایط ناپایدار محیطی ممکن است بر دقت سیستم های دوربین حرارتی تأثیر بگذارد

عوامل محیطی می توانند بر دقت دوربین های حرارتی تأثیر بگذارند و ایده استفاده از بدنه مشکی تهیه یک نقطه مرجع برای دوربین است که دمای آن پایدار باشد. بدنه سیاه تا دمای خاصی گرم می شود و به دوربین حرارتی کمک می کند تا بداند که چه عواملی در اثر عوامل محیطی در اتاق ایجاد می شود و چگونه دوربین باید خود را در زمان واقعی کالیبره کند تا دقت آن بهتر شود.

بدنه سیاه می تواند به افزایش دقت اندازه گیری دما کمک کند و بیشترین بهبود از 0.5 to به 3 0.3 درجه است. با این وجود هزینه نصب را نیز افزایش می دهد. در برخی از بازارها ، مشتریان ممکن است به منظور مطابقت با الزامات دقت نظارتی ، به بدن سیاه نیاز داشته باشند. یک شرایط ناپایدار محیطی ممکن است بر دقت سیستم های دوربین حرارتی برای اندازه گیری دما تأثیر بگذارد.

اندازه گیری درجه حرارت پزشکی

بنابراین ، هایک ویژن پیشنهاد می کند که برای نصب و استفاده از شرایط محیط باید فراهم شود. اول از همه ، کاربران باید از نصب دستگاه ها در محیط های گرم یا تغییر پذیر خودداری کنند. همه دوربین ها به محیط داخلی با هوای آرام ، دمای ثابت و بدون نور مستقیم خورشید نیاز دارند. همچنین باید از نصب در مکانهای نیمه باز که ممکن است مستعد تغییر در شرایط محیط باشند مانند درها ، خودداری شود و باید نور پایدار و مرئی کافی وجود داشته باشد.

تمام دستگاه ها باید نصب شوند تا از نور پس زمینه ، اهداف با درجه حرارت بالا و بازتاب در زمینه دید تا حد ممکن جلوگیری شود. آقای لی می گوید: “ما اغلب این تصور غلط را می بینیم که دوربین های حرارتی می توانند جایگزین تجهیزات اندازه گیری دما شوند.

غربالگری مقدماتی سریع

دوربین های گرماسنجی غربالگری دما برای تشخیص دمای سطح پوست طراحی شده اند و اندازه گیری باید برای دستیابی سریع به غربالگری مقدماتی در مکان های عمومی انجام شود. واقعاً مهم است که درجه حرارت اصلی بدن واقعاً متعاقباً با دستگاههای اندازه گیری بالینی اندازه گیری شود.

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن    نصب دوربین مداربسته